We wtorek, 8 września 2015 roku, rząd przyjął projekt uchwały ds. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Zgodnie z założeniem Polskę oplecie siatka autostrad i dróg szybkiego ruchu.We wtorek, 8 września 2015 roku, rząd przyjął projekt uchwały ds. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Zgodnie z założeniem Polskę oplecie siatka autostrad i dróg szybkiego ruchu. Zdaniem wiceszefa MIR Pawła Olszewskiego po zakończeniu programu w 2025 roku Polska posiadać będzie w 100% domkniętą i rozwiniętą sieć autostrad i dróg krajowych.
Celem szacowanego na 107 mld zł projektu jest dokończenie sieci dróg w Polsce. Powstanie 3900 kilometrów autostrad i dróg szybkiego ruchu. Projekt zakłada również stworzenie 57 obwodnic. Inwestycja zostanie sfinansowana z Krajowego Funduszu Drogowego wspieranego między innymi refundacjami funduszy z Unii Europejskiej.
Na utrzymanie dróg w ich prawidłowym stanie przeznaczono 46,8 mld zł. Resort rozpoczął również poszukiwania funduszy dodatkowych, które sfinansują projekty drogowe w systemie komercyjnym.
Ważnym elementem projektu jest bezpieczeństwo. Program ma na celu eliminację miejsc najbardziej niebezpiecznych dla użytkowników polskich dróg. Takich miejsc zidentyfikowano 1100. Na ich likwidację trafić ma 4,8 mld zł.
Projekt „Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023” (z perspektywą do 2025 r.) przewiduje budowę autostrady A1 Tuszyn – Częstochowa, A18 Olszyna – Golnice oraz odcinka A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce, drogi ekspresowej S3 – Sulechów – Bolków, S5 – Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Nowe Marzy (A1), S6 – Goleniów – Gdańsk, S7 – Gdańsk – Płońsk i Warszawa do granicy z województwem małopolskim oraz S2 – Południowa Obwodnica Warszawy. Wśród pozostałych inwestycji wymienia się: budowę drogi ekspresowej S8 – Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok, S17 – Warszawa – Lublin, S19 – Lublin – Rzeszów, S51 – Olsztynek – Olsztyn i S61 – Ostrów Mazowiecka do granicy państwa w Budzisku.