Rodzaj i stan nawierzchni na drogach w dużym stopniu decyduje o tym, czy poruszanie się po nich jest bezpieczne.
Rodzaj i stan nawierzchni na drogach w dużym stopniu decyduje o tym, czy poruszanie się po nich jest bezpieczne. Wpływa bowiem na długość drogi hamowania i na przyczepność pojazdu do podłoża. Często to właśnie niezmieniona lub niedostosowana do gabarytów pojazdu nawierzchnia jest pośrednią przyczyną wypadków i stłuczek. Z punktu widzenia firm transportowych jest to zatem bardzo istotna kwestia, ponieważ jakość ich usług w dużym stopniu opiera się o poziom bezpieczeństwa na drogach.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła właśnie testy nowej nawierzchni Tyregrip – technologii, której celem jest skrócenie drogi hamowania pojazdów. Testy odbywają się na drodze krajowej numer 27 w województwie lubuskim i obejmują 200-metrowy odcinek. Nowa nawierzchnia skonstruowana jest tak, by skracać drogę hamowania nawet o 20 procent. W niebezpiecznych sytuacjach na drogach może to uratować czyjeś zdrowie i życie, a także pomóc uniknąć innych szkód. Nawet w przypadku deszczu technologia ta zachowuje swe właściwości. Jeśli sprawdzi się podczas testów, możliwe, że stopniowo będzie wprowadzana na coraz większe odcinki dróg w Polsce.
Takie unowocześnienia na drogach wpłyną pozytywnie na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg – zarówno osób prywatnych, jak i kierowców i pasażerów pojazdów wykonujących przewozy grupowe czy też realizujących usługi transportu drogowego.