Gotówka z faktury już po 14 dniach tylko z HIT
Wybierz język:
Polski - PL

7 grzechów głównych każdego kierowcy, czyli jak jeździć zimą?

Czy istnieje złota zasada na to jak prawidłowo jeździć zimą? Nie. Tak naprawdę należy jeździć tak samo jak w lecie czy jesieni, tylko nieco wolniej i ostrożniej. Jednak aby w pełni zminimalizować ryzyko nieszczęśliwych wypadków, warto zaznajomić się z głównymi błędami popełnianymi przez kierowców.


1. Brak przygotowania auta do jazdy w warunkach zimowych. 
Korzystanie z opon zimowych czy pozbywanie się śniegu z dachu przed podróżą jest na tyle oczywiste, że nie wymaga komentarza. Warto jednak podkreślić, że pojazd, w którym hamulce nie są w pełni sprawne mogą sprytnie kamuflować się przez wiele miesięcy użytkowania, aby podczas pierwszego hamowania na śliskiej powierzchni pozwolić pojazdowi na wypadnięcie z drogi.


2. Brak zachowania odpowiedniego odstępu od innego kierowcy. 
To zasada znana wszystkim uczestnikom ruchu drogowego. Jednak znaczenie tej złotej zasady zwiększa się zimą. Pamiętając o bezpiecznej odległości masz szansę uciec z drogi lub wprowadzić w życie umiejętności związane z techniką hamowania na śliskiej nawierzchni, gdy samochód przed Tobą wpadnie w poślizg. W przeciwnym razie uderzysz w kierowcę, a wypadek będzie oczywiście z Twojej winy. 


3. Lekceważenie innych uczestników drogi. 
Jeżeli chcesz wyprzedzić kogoś, kto wyraźnie nie radzi sobie z jazdą na śliskim – odczekaj, aż Ci przejdzie. Nie należy takiej osoby poganiać klaksonem czy błyskać światłami, gdyż z pewnością wpadnie nie tylko w panikę ale i poślizg próbując zjechać na pobocze. Proponujemy raczej wyprzedzić go spokojnie, stonowanie i elegancko, aby sam doszedł właściwego wniosku, że poboczem można zajechać szybciej.


4. ZOZ czyli zasada ograniczonego zaufania. 
Ma ona szczególny wydźwięk zimą. Prawda jest taka, że nawet jeżeli Ty uważasz na drodze, to nie gwarantuje bezpieczeństwa. Po prostu w przypadku, gdy inny kierowca nawet i chce zahamować w odpowiednim momencie, to jego samochód niekoniecznie i nieszczęście gotowe.


5. Nadmierna prędkość przy wchodzeniu w zakręt.
Żelazna zasada, o której trzeba pamiętać, to fakt, iż o wiele ważniejsza dla czasu przejazdu jest prędkość w chwili wychodzenia z zakrętu. Należy więc w zakręt wchodzić tak, aby w trakcie jego pokonywania rozpędzać pozostający w pełni pod kontrolą samochód, a nie tracić czasu na walkę o pozostanie na drodze, co zimą nie jest takie proste.


6. Zawyżona pewność siebie. 
Może Cię ona drogo kosztować, gdyż skutecznie potrafi uśpić Twoją czujność. W przypadku, gdy jesteś królem dróg, to błąd może popełnić inny uczestnik ruchu drogowego, na co już niestety nie masz wpływu. Wystarczy więc zachować umiarkowaną samoocenę, gdyż lepiej się przyjemnie zaskoczyć, niż niemiło rozczarować. 


7. Nadmierna asekuracja auta. 
Sytuacja odwrotna niż w punkcie 3. Czyli jeżeli nie czujesz się w pełni sił, by szybko przemierzać drogę, pozwól, by wyprzedził Cię kierowca jadący za Tobą. Pozwoli to uniknąć stresu i niepotrzebnych nerwów (nie tylko Twoich). 

Copyright © hittransport.pl Projekt i realizacja: mal.net.pl