Kto kiedykolwiek zakładał firmę w Polsce, ten wie, że nie należy to do najprostszych i najmilszych czynności jakie człowiek podejmuje w swoim życiu. Nie inaczej jest w przypadku zakładania firmy transportowej – żeby powstał HiT Transport musieliśmy przejść długą drogę, która wiodła przez kilometry usłane dokumentami i biurokracją. Wszystko po to, by nasza oferta spełniała Wasze oczekiwania. Ale po kolei.
Krok 1: wymagania wstępne
Kiedy zakładaliśmy HiT Transport, musieliśmy udowodnić, że jesteśmy prawymi obywatelami z dobrą reputacją i bez spraw karnych skarbowych. Co więcej, musieliśmy wykazać, że posiadamy:
- stałą siedzibę,
- certyfikat kompetencji zawodowych,
- zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
- licencję na wykonywanie transportu drogowego na przewóz rzeczy,
- zdolność i płynność finansową.
Krok 2: numer PKD
Numer PKD nadawany jest w zależności od rodzaju usług, które firma transportowa ma zamiar realizować. W naszym przypadku jest to: 49.41.Z – transport drogowy towarów.
Krok 3: jaka forma?
W naszym kraju dozwolone są wszystkie formy prowadzenia firmy transportowej poza spółką partnerską. HiT Transport jest zatem spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Tak też została zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym:)
Krok 4: ZUS i bank
Organ ubezpieczeniowy oraz bank to kolejne instytucje, które należy zaliczyć w drodze do posiadania własnej firmy transportowej. Do ZUS-u należy się zgłosić przed upływem 7 dni od założenia firmy, tak też uczyniliśmy :) Założenie konta bankowego dla firmy to już była bułka z masłem :)
Krok 5: Starostwo i BOTM
Wspominaliśmy, że musieliśmy jeszcze uzyskać licencję na przewozy krajowe ze Starostwa oraz na przewozy międzynarodowe z Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego? Zdobyliśmy je :)
...i od tamtego czasu uzbieraliśmy kilka nowych certyfikatów, którymi chwalimy się na stronie :) Tak oto staliśmy się firmą HiT Transport – hitem wśród przewoźników, spedytorów i logistyków ;)