Gotówka z faktury już w 2h tylko z HIT
Wybierz język:
Polski - PL

Outsourcing usług transportowych – czy się opłaca?

Transport jest tym elementem, który nierzadko decyduje o pozycji i kondycji finansowej firmy. Z przeprowadzonych niedawno badań Giełdy Transportowej Trans.EU wynika, że niemal 90% firm produkcyjnych w Polsce ma zasięg krajowy i międzynarodowy, pozostałe mają zasięg lokalny do 100 km. W przypadku firm o szerokim zasięgu ważną kwestią jest podjęcie decyzji odnośnie transportu: własny czy outsourcing? Co jest lepszym rozwiązaniem?


Ryzykowny transport własny

Badania Trans.EU jasno wskazują na to, że niemal połowa z firm, które działają na poziomie krajowym i międzynarodowym posiada własną flotę, jednak zaledwie w jednej trzeciej z nich zaspokaja ona w zupełności potrzeby transportowe. Transport własny niesie ze sobą sporo korzyści. Wspomnieć tu należy choćby o możliwości stałego kontrolowania pojazdów i kierowców. Te pierwsze wykorzystuje się jako dodatkowy nośnik reklamy, zaś kierowców - jako kolejny kanał komunikacji z klientem. Zarządzanie własną flotą jest jednak również przedsięwzięciem generującym mnóstwo nakładów – tak finansowych jak i pozafinansowych (konieczność stworzenia odpowiedniej struktury organizacyjnej oraz zaplecza technicznego). Dodatkowo liczyć się trzeba z problemem sezonowości czy pustych przewozów, co wiąże się z dodatkowymi kosztami, które mogą uderzać zwłaszcza w mniejsze firmy. Jak ten problem rozwiązać?


Outsourcing – czy się opłaca?

Żeby uchronić swoją firmę przed ponoszeniem kosztów utrzymania własnej floty, które notabene zwiększają się wraz z czasem eksploatacji, warto zdecydować się na outsourcing usług przewozowych. Jest to rozwiązanie, które sprawdzi się również w firmach, które własną flotę posiadają, jednak nie radzą sobie ze zwiększoną liczbą zamówień od klientów. Outsourcing jest obszarem, który daje możliwość połączenia potencjału firm (efekt synergii), minimalizuje koszty działalności i nakłady inwestycyjne, poprawia jakość obsługi w określonym obszarze oraz umożliwia skupienie się na zadaniach podstawowych wynikających ze specyfiki firmy. 

Copyright © hittransport.pl Projekt i realizacja: mal.net.pl