Gotówka z faktury już po 14 dniach tylko z HIT
Wybierz język:
Polski - PL

W garażu Jeremy'ego Clarksona

Jedni go kochają, inni nienawidzą. Obok osoby Jeremy'ego Clarksona nie da się przejść obojętnie. Dzisiaj jest ot jeden z najbardziej rozpoznawalnych dziennikarzy motoryzacyjnych na świecie. Ciekaw jesteście tego, jak wygląda jego garaż? Oto krótka prezentacja aut, które posiadał, i w których posiadaniu jest do tej pory. 

Volkswagen Scirocco
Pierwsze auto i pierwsza miłość Clarksona. Drugą generację tego modelu produkowano w latach 1981-1992. Została zastąpiona modelem Corrado. Scirocco dysponowało silnikami o mocy 75 KM lub 139 KM (najsłabsza i najmocniejsza wersja). Drugi z wymienionych modeli rozpędzał się do 208 km/h, a „setkę” osiągał w 8,1 sekundy. Ów model Volkswagena znany z ciętego języka Brytyjczyk wspomina z zaskakującą czułością. Cóż... pierwsza miłość...

Ford Escort Cosworth
Jest to jedno z najbardziej kultowych samochodów sportowych. Jeremy Clarkson wszedł w jego posiadanie w 1993 roku. Pod maską tego Forda pracował 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 227 KM. Prędkość maksymalna, jaką osiągnął wynosiła 220 km/h, a „setkę” robił w 6,2 sekundy. 

Jaguar XJ6
W garażu Clarksona znalazło się również miejsce dla wygodnego modelu zapewniającego niezwykły komfort jazdy w przyjemnych warunkach. Mowa o Jaguarze XJ6. Brytyjski dziennikarz posiadał dwie generacje tego modelu: XJ40 oraz X300. Nowszy z modeli Jaguara przyspieszał do 100 km/h w ieco ponad 7 sekund, a prędkość maksymalna, jaką osiągał wynosiła 232 km/h.

Ferrari F355
Model ten produkowano od 1994 do 1999 roku. Jeremy Clarkson był zakochany w swoim Ferrari F355.  Auto wyposażono w 3,5-litrową „V-ósemkę” o mocy 381 KM. „Setkę” osiągało po upływie 4,7 sekundy. Maksymalna prędkość oscylowała w granicach 295 km/h.

Jaguar XJR
Po przygodzie z Ferrari Clarkson zatęsknił za Jaguarem - „Back to the Jag”. Jaguar XJR dysponował silnikiem o mocy 331 KM. „W tym samochodzie możesz spodziewać się osiągnięcia setki, zanim jeszcze w ogóle ruszysz z miejsca”. 

Toyota Land Cruiser Amazon i Ford Focus
Do zakupu tego modelu auta skłoniła Clarksona potrzeba posiadania auta funkcjonalnego.  Auto wyposażono w silnik o mocy przekraczającej 200 KM, więc jazda nim nie była nudna. Drugim – skrajnie dziwnym – wyborem Clarksona był Ford Focus.  W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1999 Ford zajął co prawda pierwsze miejsce, ale dziennikarz nie raz pokazał, że tego typu rankingi absolutnie go nie obchodzą. Ford Clarksona miał 173 KM, do „setki” rozpędzał się w lekko ponad 8 sekund, a prędkość maksymalna, jaką osiągał była równa 216 km/h. 

Mercedes SL 55 AMG
To jeden z najbardziej trafionych modeli Mercedesa z tamtych lat. W kabriolecie siedział 5-litrowy silnik V8 o mocy 500 KM. „Setkę”osiągał w 4,7 sekundy. "Wystarczy, że tylko pomyślisz o położeniu stopy na pedale gazu, a już lądujesz w sądzie rejonowym".

Volvo XC90
Brytyjczyk kupił to auto w 2002 roku. Był to pierwszy z trzech modeli Volvo, którym jeździł Clarkson. Druga wersja z roku 2005 dysponowała 4,4-litrowym silnikiem o mocy 315 KM. Auto osiągało prędkość 100 km/h po 7,3 sekundy, a rozpędzało się do 210 km/h.

Ford GT
Ford wyprodukował tylko 4000 egzemplarzy tego modelu. Jeden z nich trafił w ręce Clarksona, nie przypadł jednak dziennikarzowi do gustu. Rzekomo był bardzo awaryjnym modelem. Forda GT wyposażono w 5,4-litrowy silnik o mocy 558 KM. Dawało to możliwość osiągnięcia „setki” po upływie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna, jaką osiągał Ford wynosiła 330 km/h. 

Lamborghini Gallardo Spyder
Druga wielka miłość Jeremy'ego Clarksona i jej krótka charakterystyka: 500 KM mocy, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy i maksymalna prędkość 309 km/h. Do tego jazda Spyderem z opuszczonym dachem daje ogromną frajdę. 

Mercedes 600 Grosser 
Jest to prezent od żony (informacja niepotwierdzona). Przepiękny klasyk, mimo kłopotów, które sprawiał, przypadł Brytyjczykowi do gustu. Sam proces jego uruchomienia trał kilka godzin. Mercedesa 600 Grosser produkowano w latach 1964-1981. Auto było synonimem najwyższego luksusu tej niemieckiej marki. Pojazd dysponował 6,4-litrowy silnikiem V8 o mocy 250 KM. Do „setki” rozpędzał się w 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna, jaką osiągał wynosiła 205 km/h. 

Mercedes CLK Black Series
Kolejny już Mercedes w garażu Clarksona. Nastawiony wyłącznie na osiągi, gdyż to najmocniejsza wersja Mercedesa CLK. Auto dysponowało 582-konnym silnikiem. „Setkę” osiągał w 3,8 sekundy. Poruszał się do 322 km/h (prędkość maksymalna).

Range Rover
Zdaniem Clarksona Range Rover jest wzorem w kategorii SUV-ów. Sam kupił trzecią generację tego auta, po liftingu z roku 2009. Napędem pojazdu zajmował się 4.2-litrowy silnik V8, gwarantujący 390 KM mocy. 

Ferrari 458 Italia
To jedno z najwspanialszych aut w historii motoryzacji. Sądzi tak nie tylko Clarkson, ale też wielu niezależnych ekspertów i fanów tej marki. Auto miało swój debiut w 2009 roku w salonie samochodowym we Frankfurcie. Serce Ferrari 458 Italia stanowi 4,5-litrowy silnik V8 o mocy 570 KM. Przyspieszenie do „setki” wynosi 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna 340 km/h. 
Copyright © hittransport.pl Projekt i realizacja: mal.net.pl