Gotówka z faktury już w 2h tylko z HIT
Wybierz język:
Polski - PL

Z dniem 1 lipca wchodzą nowe obowiązki dla polskich przewoźników

W życie wchodzi dekret wykonawczy do ustawy Emmanuela Macrona o numerze 2016-418, który już pierwszego lipca zacznie obowiązywać. A jak przepis ma się do praktyki? Już pierwszego dnia lipca firmy transportowe działające na terenie Francji będą miały  obowiązek zapewnienia kierowcom przynajmniej 6,89 euro za godzinę pracy. Jednak nie jest do końca jasne, co można zaliczyć na poczet owej stawki minimalnej. Bez względu na wystosowaną skargę przeciwko Francji do Komisji Europejskiej na te przepisy i zaskarżenia  przed francuskim Naczelnym Sądem Administracyjnym jest mała szansa na to, aby Francuzi ( podobnie jak i Niemcy przy przewozach tranzytowych) ustąpili i chociaż w części zrezygnowali z ograniczonego dostępu do rodzimego rynku usług transportowych dla firm zza granicy. Sprzeciwy wobec wprowadzenia regulacji niemieckich zgłaszała przede wszystkim Polska jak i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej, jednak francuskie przepisy wzbudziły niepokój także w innych częściach naszego kontynentu.

Wielka niewiadoma




Brak jasności tych regulacji oraz niejasność konkretnych wytycznych francuskiej administracji sprawiają, że polscy przewoźnicy pozostają w niepewności co do tego, jak od nowego miesiąca właściwie zorganizować przewóz na terenie kraju francuskiego. Ostatnie spotkanie w Brukseli pokazało, że nawet sami Francuzi przyznali, że nie wiedzą w jaki sposób obliczać francuską płacę minimalną z uwzględnieniem odmiennych systemów wynagrodzeń jakie obowiązują w innych krajach unijnych.
Copyright © hittransport.pl Projekt i realizacja: mal.net.pl