W ostatnim czasie nasza firma transportowa wzbogaciła się o kilka maszyn. Informowaliśmy o tym we wpisach na Facebooku, w których chwaliliśmy się naszymi nowymi nabytkami: Scaniami i MAN-ami. Jak się okazuje, nie tylko my doceniamy jakość i niezawodność tych marek. Jak wynika z wielu raportów, plasują się one w czołówce popularności wśród polskich przewoźników.
W ostatnim czasie nasza firma transportowa wzbogaciła się o kilka maszyn. Informowaliśmy o tym we wpisach na Facebooku, w których chwaliliśmy się naszymi nowymi nabytkami: Scaniami i MAN-ami. Jak się okazuje, nie tylko my doceniamy jakość i niezawodność tych marek. Z wielu raportów wynika, że plasują się one w czołówce popularności wśród polskich przewoźników.
Najczęściej kupowane ciężarówki
Według statystyk sprzedaży z roku 2017, wśród ciężarówek o DMC powyżej 3,5 tony dominuje marka DAF. Marka ta przoduje również w rankingu popularności używanych pojazdów siodłowych. Jak wynika z raportu firmy Getruck liczba wyszukiwań pojazdów tej marki w minionym roku była taka sama jak ciężarówek marki Volvo Trucks oraz MAN razem wziętych. Skąd ta popularność DAF-a? W naszym środowisku mówi się, że jest to marka dobra, gdyż… jest dobra i tania. Nie da się bowiem ukryć, że czynniki ekonomiczne to wciąż główna motywacja zakupowa dla wielu polskich przewoźników.
Dominacja DAF-a nie jest jednak tak okazała jak kiedyś. Po piętach depczą mu bowiem„nasze” Scanie i MAN-y. W oczach przewoźników najbardziej zyskała Scania, a to ze względu na wyposażenie w bardzo udane silniki Euro 6. Ponadto marki te zachwycają również wysokim komfortem jazdy, oszczędnym zużyciem paliwa, a także dobrą dynamiką jazdy.
Ciężarówki w liczbach
Co prawda w polskim transporcie brakuje kierowców, jednak liczba nowo zarejestrowanych pojazdów ciężarowych w naszym kraju stale rośnie: w pierwszej połowie tego roku wzrosła o 12% w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku!
Rośnie nie tylko liczba polskich ciężarówek, ale również ich jakość i ekologiczność – wśród zarejestrowanych pojazdów aż 100 tysięcy to nowoczesne i ekologiczne modele spełniające normy Euro 6, zaś 80 tysięcy to ciężarówki funkcjonujące zgodnie z normami Euro 5.
A jak wygląda kwestia wieku ciężarówek w polskich firmach transportowych? Okazuje się, że niemal połowa to pojazdy w wieku od 11 do 20 lat, a co piąty model ma więcej niż 20 lat. Jeśli chodzi o ciężarówki 4-letnie i młodsze – ich odsetek w polskim transporcie jest najniższy i wynosi zaledwie 17%. Pocieszające jest jednak to, że coraz częściej firmy transportowe decydują się na zakup nowych maszyn. Oprócz naszych MAN-ów i Scanii, w rejestrach z drugiego kwartału 2018 roku znalazło się ponad 15 tysięcy nowych ciężarówek. Oby tak dalej! ????
Zobacz także: Od przybytku głowa nie boli! Coraz więcej ciężarówek