Pod maską samochodu jest coraz mniej miejsca, zatem wymiana żarówki stanowi nie lada wyzwanie. Częstą praktyką jest przymus rozmontowania zderzaka bądź osłony chłodnicy. Niekiedy konieczna jest pomoc fachowca, który wymiany żarówki dokona nie tylko szybko, ale i bezbłędnie.Pod maską samochodu jest coraz mniej miejsca, zatem wymiana żarówki stanowi nie lada wyzwanie. Częstą praktyką jest przymus rozmontowania zderzaka bądź osłony chłodnicy. Niekiedy konieczna jest pomoc fachowca, który wymiany żarówki dokona nie tylko szybko, ale i bezbłędnie.
Jak wymienić żarówkę?Na początku należy zdjąć plastikową bądź gumową osłonę, później wtyczkę z 3 stykami, a na końcu sprężynkę mocującą kołnierz żarówki. Istotny jest fakt, iż każdy model samochodu ma inaczej wygiętą sprężynkę mocującą. Do wymiany żarówki przydadzą się delikatne rękawiczki. Przypadkowe dotknięcie szkła żarówki wiąże się z jej przetarciem alkoholem. Co najważniejsze, żarówkę trzeba założyć tak, jak wskazują na to metalowe występy jej kołnierza. Obrócona w inne położenie żarówka uniemożliwi prawidłowe wyregulowanie reflektora.
Czy żarówki lepiej wymieniać parami?Wśród kierowców panuje przeświadczenie, by żarówki wymieniać parami. Cel – świecenie z jednakową intensywnością. Eksperci są tego samego zdania jeśli chodzi o żarówki ksenonowe. Różnica w barwie może być znacząca. Inaczej ma się sprawa żarówek konwencjonalnych i halogenowych. Tutaj barwa będzie różnić się nieznacznie, stąd możliwa jest wymiana tylko jednej żarówki. Montaż żarówek winna zwieńczyć regulacja świateł.